Szkoła średnia - procedura zapisów

PROCEDURA ZAPISÓW

W programie mogą uczestniczyć osoby, które w momencie rozpoczęcia nauki mają co najmniej 15 lat (rocznikowo) i nie ukończyły więcej niż 18 lat i 6 miesięcy.
Po przemyśleniu możliwości nauki w USA, omówieniu sprawy z rodziną i nauczycielami i podjęciu świadomej decyzji o wyjeździe, przychodzi czas na działanie. Potrzeba czasu na sprawne przejście przez procedurę zapisu i zgromadzenie potrzebnych dokumentów, dlatego im szybciej zaczniesz działać, tym lepiej.
Aplikację z pełną dokumentacją trzeba wysłać do USA najpóźniej do:

Rozpoczęcie nauki Termin wysłania aplikacji do USA

Sierpień/wrzesień 2021 (rok szkolny 2021/2022 lub tylko semestr jesienny 2021)

do 15 kwietnia 2021*

Styczeń 2022 (tylko semestr wiosenny 2022)

do 31 października 2021*

*Po tym terminie również można się zgłaszać, trzeba jednak liczyć się z dopłatą za późne zgłoszenie, a także mniejszym wyborem szkół i rodzin. Zawsze jednak warto zapytać, czy jest jeszcze szansa na aplikowanie.
Dopłaty za późne zgłoszenie:

  • 15.04-15.05.2021, 01-15.11.2021:             350 USD
  • 16.05-15.06.2021, 16-30.11.2021:             750 USD
  • od 16.06.2021, od 01.12.2021:                 1000 USD
Etapy procedury zapisu:

1. Zgłoszenie do przedstawiciela ATAS drogą mailową (bwj@atas.pl), telefoniczną (+48 600 245 074) lub osobiście w biurze ATAS. Nasz pracownik przedstawi szczegóły na temat programu, odpowie na nurtujące pytania, nakreśli, jak wygląda wyjazd i pobyt w USA, powie, jakie dalsze kroki podjąć. Podczas rozmowy upewni się, czy Ty i Twoi rodzice jesteście naprawdę gotowi i przekonani do wyjazdu. Ważne będą informacje na temat Twojego stanu zdrowia, ocen – konieczna jest wysoka średnia - znajomości angielskiego, zainteresowań, motywacji. Pamiętaj, że nie możesz wybrać miasta ani nawet stanu, w którym będziesz mieszkać – dlatego bardzo ważna jest otwartość i pozytywne nastawienie.

2. Podpisanie umowy i wpłata przedpłaty: 1000 USD + 600 PLN
W przedpłatę wliczona jest bezzwrotna opłata rejestracyjna 500 USD + 600 PLN.

3. Oceniona zostanie Twoja znajomość języka angielskiego: ustnie, przez jednego ze współpracujących z nami nauczycieli oraz pisemnie, za pomocą uznawanego przez amerykańskie szkoły testu ELTiS.3. Minimalny wymagany wynik z testu ELTiS to 670 punktów (maksimum 800). Możesz wcześniej sprawdzić swój poziom za pomocą testu ćwiczeniowego: http://www.eltistest.com/practicetest/.

4. Po pozytywnym przejściu rozmowy kwalifikacyjnej należy skompletować wymagane dokumenty (wszystkie w języku angielskim; niezbędne formularze znajdziesz w systemie aplikacyjnym ZAPP, do którego otrzymasz od nas dostęp). Pełną listę wymaganych dokumentów znajdziesz na stronie WYMAGANE DOKUMENTY.

Jeśli pojawią się nieprawidłowości w złożonych dokumentach, aplikacja może zostać odrzucona.

5. Cała powyższa dokumentacja przesyłana jest do fundacji w USA. Zazwyczaj w ciągu 7 dniu od momentu otrzymania poprawnie wypełnionej aplikacji ATAS przekazuje Ci informację o akceptacji na wyjazd.

6. Kiedy Twoja aplikacja zostanie zaakceptowana, poprosimy o dokonanie pełnej wpłaty:
dopłata 6990 USD - wyjazd na rok szkolny
dopłata 5990 USD - wyjazd na jeden semestr
(w cenę wliczone jest amerykańskie ubezpieczenie)

Kwotę należy wpłacić w złotówkach, przeliczając dolary wg kursu w dniu dokonywania wpłaty (sprzedaż pieniądza) Banku Millennium w kasie biura ATAS lub na konto :
ATAS Sp. z o.o. ul. Luksusowa 19, 05-410 Józefów
27 1160 2202 0000 0000 4146 1513

7. Po opłaceniu całego programu otrzymasz formularz DS-2019 uprawniający do ubiegania się o wizę J-1. Każdy uczeń, który chce wziąć udział w programie, musi posiadać ważny paszport i otrzymać wizę J-1.
Opłata za wizę J-1, płatna na konto ambasady:
160 USD + 220 USD (opłata SEVIS)
Szczegółowe informacje o tym, jak ubiegać się o wizę, znajdziesz na stronie ambasady: http://ustraveldocs.com/pl_pl/pl-niv-visafeeinfo.asp. Podczas składania wniosku trzeba pamiętać, że wiza J-1 nie jest wizą naukową/studencką, ale obejmującą m.in. wymianę międzynarodową. 

8. Przed wyjazdem otrzymasz od nas komplet materiałów przygotowawczych, z którymi będziesz musiał się zapoznać zanim polecisz do USA: 

  • regulamin organizacji ERDT i programu, a także formularze zgód, które muszą zostać podpisane przez Uczestnika programu i Rodziców;
  • broszurę z informacjami o organizacji ERDT i jej działalności oraz o programie wymiany międzynarodowej;
  • broszurę powitalną Departamentu Stanu Stanów Zjednoczonych;
  • "przewodnik" po kulturze, historii Stanów Zjednoczonych, stylu życia mieszkańców itp.;
  • ulotkę informująca o tym jak rozpoznawać, przeciwdziałać i zgłaszać nadużycia seksualne z informacją, gdzie uzyskać w takim przypadku pomoc;
  • broszurę, opisującą prawa osób przebywających w USA na podstawie wizy nieimigracyjnej i pracujących; dotyczy Uczestników programu tylko w niektórych rejonach, ale każda osoba biorąca udział w wymianie międzynarodowej musi się z tymi informacjami zapoznać;
  • ulotkę dotyczącą bezpieczeństwa podczas pobytu w USA;
  • numery kontaktowe do pracowników organizacji ERDT;
  • kontakt do lokalnego koordynatora;
  • informacje dotyczące rodziny, szkoły i lokalnej społeczności.

Warunkiem wyjazdu do USA jest pisemne potwierdzenie zapoznania się z materiałami przez Ciebie i Twoich rodziców.

9. Przed wyjazdem na program szkoły średniej w USA otrzymujesz dokumenty:

  • informacje o rodzinie goszczącej: imiona, nazwiska i daty urodzenia wszystkich członków rodziny, adres, numer telefonu i e-mail, informacje o miejscu zatrudnienia członków rodziny, zainteresowania rodziny (w tym również informacje o wyznaniu)
  • nazwę i kod lotniska
  • adres szkoły
  • datę rozpoczęcia roku szkolnego
  • dodatkowe informacje na temat rodziny i otoczenia, w którym będziesz mieszkać 

10. Kiedy masz już komplet dokumentów potwierdzających przyjęcie do programu, wizę J-1 i ważny paszport, możesz kontynuować swoje przygotowania do wyjazdu! Zobacz, jakie działania są jeszcze przed Tobą po przylocie do USA.

PO PRZYLOCIE DO USA

Do USA przylecisz ok. 3 tygodnie przez rozpoczęciem roku szkolnego, żeby mieć wystarczająco dużo czasu na przystosowanie się do nowych warunków. Wcześniej otrzymasz od nas informację, na które lotnisko powinieneś/powinnaś przylecieć (najbliższe Twojemu nowemu miejscu zamieszkania). Tam będzie na Ciebie czekać lokalny koordynator i/lub rodzina goszcząca, która zabierze Cię do domu.* W ciągu 30 dni od Twojego przylotu opiekun – lokalny koordynator, który od tej pory do końca pobytu będzie z Tobą w regularnym kontakcie, poprowadzi kolejną rozmowę przygotowawczą, w której przypomni to, czego dowiedziałaś się przed wyjazdem w Polsce i już na miejscu, opowie o kulturze i zwyczajach stanu i rejonu, w którym zamieszkasz. W ciągu 60 dni od Twojego przyjazdu opiekun przeprowadzi też ponowną wizytę w domu rodziny goszczącej aby upewnić się, że warunki są dokładnie takie, jakie zaproponowano przed Twoim przyjazdem.
Pamiętaj, że w przypadku jakichkolwiek problemów – z aklimatyzacją, rodziną, szkołą – możesz zgłosić się do swojego opiekuna! Jego pragnieniem jest, by Twój pobyt przebiegł jak najlepiej, w jak najprzyjemniejszej atmosferze i abyś wrócił/wróciła do Polski jedynie z dobrymi wspomnieniami.

*w wyjątkowych przypadkach, jeśli przylatujesz o takie godzinie, o której ani koordynator ani rodzina nie może Cie odebrać z lotniska, konieczne jest zorganizowanie transportu do rodziny goszczącej na Twój koszt. To jednak bardzo rzadkie przypadki – godzina przylotu znana jest wcześniej i pracownicy fundacji robią wszystko, by nie było konieczności organizowania płatnego transportu.

ZGŁOSZENIA

Jesteś zainteresowany nauką w szkole średniej w USA?

Biuro Wyjazdów Językowych
ul. Noakowskiego 4
00-666 Warszawa
e-mail: bwj@atas.pl
tel. +48 600 245 074

Zalecane są jak najwcześniejsze zgłoszenia ze względu na dużą liczbę zgłoszeń z innych krajów.