15 września 2019 r.
"Typowe małe brytyjskie miasteczko, bezpieczne i urokliwe, mała, kameralna szkoła oraz starannie dobrane rodziny goszczące wyróżniają ten kurs spośród innych" - takimi słowami został podsumowany wakacyjny kurs w Petersfield przez opiekuna ATAS.
Uczniowie bardzo dobrze czuli się u rodzin goszczących, gdzie mieli dużo okazji do rozmów i do poznania kultury brytyjskiej. Wspólnie z gospodarzami przygotowywali posiłki typowe dla Wielkiej Brytanii i Polski. Rozmawiali o czasie wolnym, swoich rodzinach, nawykach dnia codziennego, hobby. Uczniowie mieli okazję poznać codzienne rutyny Brytyjczyków, obserwować ich styl życia. Rodzinny dokładały wszelkich starań, aby jak najwięcej konwersować z uczniami w języku angielskim. Organizowały czas dla uczniów, gry planszowe, wycieczki poza miasto.
Zajęcia w szkole nastawione były głównie na zadania aktywizujące i poprawiające umiejętność komunikowania się w języku angielskim. Uczniowie zostali podzieleni na trzy poziomy językowe: pre-intermediate, intermediate, upper-inetrmediate. Grupy były bardzo kameralne (10 osób w każdej grupie). Młodzież w grupach z Polski, Hiszpanii i Włoch. Nauczyciele dostosowali zajęcia do poziomów grup językowych. Szczególny akcent kładziono na zadania związane z wypowiedzią ustną uczniów. Zachęcano uczestników do komunikacji w języku angielskim w trakcie całego pobytu.
Miasto bezpieczne i sprzyjające rozwijaniu samodzielności u uczniów. Kursanci szybko odnaleźli się w Petersfield. Wspólnie z rówieśnikami wychodzili na lunch, ponieważ prosta struktura miasta zachęcała do spacerów i zwiedzania (bookshops, Tourists Information Centre, charity shops, library, cafes). Niektórzy uczestnicy (kursanci 16+), wybrali opcję stażu w takich miejscach jak kawiarnie - zamiast zorganizowanych zajęć popołudniowych - aby lepiej poznać angielskie środowisko pracy.
Zajęcia po lunchu nastawione były na integrację uczestników z różnych krajów. Odbyły się wycieczki dostosowane do zainteresowań i potrzeb uczestników (Londyn, Chichester, wyspa Heyland, wesołe miasteczko, park trampolin, basen). Ponadto, miasto usytuowane jest nad pięknym jeziorem, na terenie parku narodowego, gdzie odbywały się popołudniowe zajęcia z activity leaders (gry i zabawy). Naturalne środowisko, poza murami szkoły również wpłynęło na komunikację uczniów, wzbogacenie słownictwa, rozumienie ze słuchu.
Dodatkowo, wspólne piątkowe spotkanie z lokalną społecznością nad basenie przy barbecue, pozwoliło uczniom na większą integrację z nauczycielami, rodzinami goszczącymi i rówieśnikami.
Zobacz także: