Telefon alarmowy ATAS – kiedy warto zadzwonić

W jakich sytuacjach należy skorzystać z telefonu alarmowego na zagranicznym kursie językowym?

W jednym z artykułów omawialiśmy już tak ważne kwestie bezpieczeństwa, a w szczególności możliwość kontaktu z pracownikami biura Atas czy to w biurze w dni pracujące, rezydenta na miejscu pobytu, czy telefon alarmowy działający 24/7 w razie nieprzewidzianych sytuacji.
Ale pytanie powstaje, w jaki sposób i kiedy go używać? Można powiedzieć, że telefon alarmowy Atas można porównać do numeru 112 - kluczem do sprawy jest rozwaga :)

Telefon alarmowy ATAS - kurs językowy

Numer telefonu alarmowego otrzymasz na tydzień przed wyjazdem (jest on także zamieszczony na stronie internetowej), wraz z innymi dokumentami wyjazdowymi. Numerem tym nie należy posługiwać się przed wyjazdem, ponieważ osoba pełniąca dyżur na telefonie posiada co tydzień uzupełniane listy uczestników kursów językowych przebywających już na miejscu, nie tych którzy mają dopiero wyjechać. Dlatego wszelkie kwestie związane z wyjazdem tuż przed nim można omówić dzwoniąc do biura.

Jak nazwa wskazuje jest to numer alarmowy zatem używać go używać w sytuacjach wyjątkowych. Jeżeli taka sytuacja ma miejsce nie wahaj się z nami skontaktować pod tym numerem o każdej porze. Jeżeli jednak uznasz, iż jest to sytuacja która może poczekać do rana lub do poniedziałku pracownik czuwający prze telefonie będzie Ci niezmiernie wdzięczny ;)

Pamiętaj, że nasz pracownik posiadający całą wiedzę w głowie oraz listy uczestników oraz wszystkie ważne numery telefonów do osób na miejscu nie jest cudotwórcą, więc zazwyczaj będzie potrzebował czasu by Ci pomóc. Dlatego prosimy uzbrój się w cierpliwość i pozwól nam działać. My naprawdę chcemy Ci pomóc i wiele kwestii jesteśmy w stanie rozwiązać od ręki, a na inne potrzebujemy czasu (wielu kwestii nie da się rozwiązać podczas weekendu).

Sytuacje nieprzewidziane mimo twojego i naszego najlepszego przygotowania mogą mięć miejsce. Wiele z nich rozwiązane są później tylko dodatkową zabawna historią Twojej podróży, a inne lekcją samodzielności.
Ale jakie ma to być sytuacje, nie martwcie się nie ma tu żadnych strasznych historii.
Co zdarza się majczęściej?

  • zgubiłem/lam drogę do szkoły i nie wiem jak się teraz odnaleźć (mam ze sobą mapę oraz smartphone) Polecamy zapytać kogoś o drogę (to także część ćwiczeń językowych) lub uruchomić GPS w telefonie.
  • chciałbym zmienić grupę, w której się uczę ponieważ poziom jest dla mnie za niski/za wysoki. Polecamy porozmawiać bezpośrednio z nauczycielem, pracownikiem szkoły lub zgłosić sprawę rezydentowi z którym masz bezpośredni kontakt.
  • chyba się przeziębiłem/łam, źle się czuje i chcę iść do lekarza. Polecamy od razu zgłosić to rodzinie goszczącej oraz rezydentowi, wizyta lekarstwa zostanie na pewno zorganizowana a rodzina się o Ciebie zatroszczy.
  • mam problem z adaptacja, tęsknię za domem, nic mi się nie chce :( Nie poddawaj się! Polecamy powiedz o tym rezydentowi pomoże Ci w procesie adaptacji, a jak tylko lepiej poznasz innych uczestników kursu zapomnisz o smutkach :)
  • Zgubiłem/łam kieszonkowe, paszport (zarówno kieszonkowe w większych kwotach jak i paszport polecamy przechowywać w szkolnym sejfie i nie brać całości na wyjścia po mieście). Zgłoś sprawę natychmiast opiekunom szkolnym oraz rezydentowi (zgubienie dokumentu potwierdzającego tożsamość to poważna sprawa).

A Wy co zrobilibyście w takich sytuacjach? Przemyślenie tego na 'chłodno' pomoże Wam też przygotować mechanizm działania na wypadek gdyby i Wam coś takiego sie przydarzyło. A może uda Wam pomóc koledze/koleżance? :)

Zagraniczny kurs językowy - telefon alarmowy

Studium przypadku

Kiedy NIE używamy telefonu alarmowego

  • w sytuacjach błahych, które można wyśnić w dniu roboczym lub po weekendzie
  • w sprawie zakupu nowej oferty
  • w sprawie nadchodzących wyjazdów (przed wyjazdem)

Kiedy należy skontaktować się z nami pod numerem telefonu alarmowego

  • w sytuacji pilnej, nieprzewidzianej
  • w sytuacji gdy nie masz możliwości zwrócenia się o pomoc do rezydenta czy opiekuna szkolnego
  • w sytuacji z którą sam nie dasz sobie rady.

Bezpieczeństwo uczestników kursów jest dla nas absolutnym priorytetem, dlatego każdego roku dokładamy starań by rozwiązywać małe i duże problemy albo nieprzewidziane sytuacje, bo takie zawsze mogą mieć miejsce niezależnie od naszej woli. Jednak my zawsze jesteśmy do takich sytuacji dobrze przygotowani i rozwiązujemy wszelkie problemy w jak najszybszym czasie i największym komforcie dla uczestnika kursu. Dlatego zawsze służymy pomocą i naszym wieloletnim doświadczeniem - zapraszamy do kontaktu w razie pytań.

kurs językowy za granicą - telefon alarmowy